It’s just a phase that I’m going through

Se hvem som lever a!

Det skal sies at det er såvidt, for fyttikatta så ødelagt jeg er. Begynte nemlig hele telthelga med å måtte være på verksted med bilen klokka kvart på syv om morgenen. Opp halv seks da vettø. Ingenting er som å våkne til at det fortsatt er samme dag i Norge som når du la deg. Anywhoodle. Kom frem, slo opp teltet – i mørket -og gjett hva? Vi klarte det på første forsøk. Bare sånn for å spice det hele opp, hoppa det sånn cirka femtito kenguruer rundt omkring. Så jeg var egentlig klar for å våkne av at en hoppet ned teltet vårt jeg, men dengang ei. Derimot var det så kaldt at jeg måtte sove med følgende på kroppen; tights, joggebukse, ullsokker, ullundertøygenser, fleesegenser, lue og teppe inni soveposen. JA, det var kaldt. Man skal ikke kunne få lov til å sove ute, i en sommersovepose når det er åtte grader, ass. Jeg er ikke så sikker på om jeg gjør det igjen. MEN, jeg overlevde, og feiret det med å stå opp når sola sto opp. Er i ett med naturen jeg nå. Har jo et rykte å leve opp til nå som jeg har blitt Trine Monsen. Så var det surfekonkurransen da, som selvsagt begynte sånn i syv-tida. Surfere ass, jævla morgenmennesker. Men Faw gikk selvsagt tom for bensin på veien, såå ting tok litt tid. Derimot ble det fem timer med god stemning, verdens beste surfere på gigantiske bølger og avslapping i sola.

Så, skjønner dere. Så fikk vi et problem. Det fantes ikke én eneste campingplass med ledige teltplasser. Ikke et hostel med ledige rom and so on. Så hva ble det til? Jo. Vi sover i bilen. Jeg har virkelig sovet en natt for mye i en bil i løpet av karrieren. Jeg ække blodfan. Men alt for en surfekonkurranse, right? Bomsete som vi er slo vi oss ned på en parkeringsplass inntil et jorde fullt av kuer, dro på byen og ramlet inn i baksetet en gang i løpet av natta. Og her kommer overraskelsen: Jeg har sovet som et lite barn! De få timene det ble selvsagt, for jeg og moder jord er på bølgelengde nå og våkner likt. Turen hjem i dag derimot… den har vel aldri vært lenger, tror jeg. Så nå kjører jeg på med to sovedøgn. Magisk!

~ av Trine den april 10, 2011.

Legg igjen en kommentar

 
