I look around at a beautiful life

Jeg farte med løgn. Det var ikke 400 mil, men fytti svarte katta det var 290! 30-ish timer effektiv kjøring, 227 døde kenguruer, syv døde kuer, syv døde strutser, fem levende, to ørner, en genser, en sko, to øgler og ut-i-grøfta-for-en-KJEMPE-lastebil senere kom vi til Coral Bay. Turen startet dødsbra forresten, kjørte i ring i to timer og endte opp i byen igjen. Leide GPS da foråsidetsånn! Så kom vi til Monkey Mia og glemte hele greia, tusla ned på stranda, så delfiner, en rokke og slikka sol til vi ikke orka å slikke sol mer. Vi dro på verdens fineste strand; Shell Beach, hadde photoshoot, fanget to fregner til og satte oss i bilen for å komme oss til Coral Bay, som er like fint som det høres ut som. På veien opp dit var det intet mindre enn 41 grader i skyggen. Og null vind. Og masse fluer. Å telte på sand derimot, det er ikke like deilig som det høres ut som. Det er et san(d)t helvete. Ikke var det noe særlig klamt der oppe heller, neeeeida. Så der sov jeg vel fire timer på tre dager. Cirka. Neida. Si syv da. Syv timer. Så snorkla vi revet utenfor, eller, vi tok vel mer bilder av hverandre med undervannskamera enn vi snorkla og så på fisker, men det er tross alt viktigere å ha teite snorkleutstyrbilder enn av fisk. På en måte.

Lærte jeg noe på turen?

– At 280 mil kan gå fortere enn man tror (tro det eller ei)
– At du blir fartsblind når det er 10 mil med rett vei i strekk
– At å telte kan sammenliknes med å tortureres (kos når man legger seg, forferdelig å våkne opp i)
– At campingmennesker ikke er vanlige mennesker  (campingdusjer…hvem klarer det?!)
– At Australia er syyykt fint (du tror nesten ikke det du ser)

Det her må være fra første dagen. Kan ikke ha vært så teltfornøyd ellers.


Han bare: Se her, her er jeg. Drit i delfinene. Ta bilde av meg. MEG, MEG, MEG.

Hot 1.

Hot 2

Hot 3

Hot 4

Takk for turen, flickor. I love you long time!

~ av Trine den oktober 3, 2010.

6 kommentar to “I look around at a beautiful life”

  1. Ser ut som en drømmetur! regner med at det kommer flere bilder vi kan varme oss på. Her er det nemlig 10 grader og striregn og det kalles høst… Kos og klem fra mamma og pappa :)

  2. Kommer nok noen fler på den andre bloggen, også skal dere ikke se bortifra at det ramler noen flere inn på mail heller :) Å si at det var en drømmetur er ikke å ta i – vi hadde det helt fantastisk! Dere får hoppe inn i ullsokkene, lage en stor kopp te og varme dere foran peisen i mellomtiden. Om fem måneder ligger vi i Thailand og svetter bort :) yaay! kos&klem tilbake

  3. Det var akkurat disse bildene jeg trengte å se, sa Mona i det hun tok på seg FULLT regntøy og skulle krysse Puddefjordsbroa i regnstorm. Takk for deeet.

  4. Det kan jeg tenke meg! Men det er jaggu litt sjarm i gummistøvler og regntøy også. Gleder meg til å surkle i de i Bergen til året :) MEN – kom på besøk a!

  5. Er tortur kos i starten?

  6. Selvsagt. Da er det liksom nytt og spennende. Etterhvert blir man litt lei, og da er det ikke så fett lenger. På en måte.

Legg igjen en kommentar

 
