Godt vi ikke er like, dere

Jeg prøvde å bowle på fredag. Prøvde. Dessverre ble navnet mitt skrevet først på lista, slik at jeg også måtte åpne det hele. Du vet, all eyes on you. (Og ja, faktisk all eyes. Vel, jeg regner ikke med at alle på meg, men poenget mitt her er at det var mange på bowlingen en fredags kveld. Jeg vet ikke hva som skjer med verden.) Åpnet vel med å få ned fire kjegler, i alle fall ikke mer. Tapte soleklart første serien, og koste meg litt med det. Man skal tross alt ikke være god i bowling, etter mitt syn. Men jeg bet meg merke i to ting den kvelden:

For det første henger faktisk folk fortsatt på bowlingen. Jeg skal innrømme at jeg gjorde det selv en gang i tida, men jeg var atten og visste ikke bedre. I tillegg var det det eneste stedet vi kunne «gå ut» når vi drakk rusbrus og fniste. Skal i grunn ikke klage på det, jeg hadde det gøy, jeg. Men folk henger fortsatt der. I TOTUSEN OG TI! What uuup. Vi trodde vi kom til å være de eneste der, kunne velge og vrake i baner og slikt. Men neida! Noen hadde til og med noe julebord-aktig der. Og de var høylytte og drakk og var til tider plagsomme! Jeez. Ble helt satt ut jeg. Og sånn for å toppe heile driiden, så satt de på party-musikk, kjørte igang røykmaskinen og fikk på discolysa. I’m not even kidding.

Poeng to: Folk tar bowling seriøst. Den delen her kan jeg ikke fatte. Det var to som kom på banen ved siden av oss som hadde egne bowlingkuler og sko. (!!) Jaada. Gode var dem også. Hadde sånn cirka tredobbelt så mange poeng som vi hadde. Eller, som jeg hadde i alle fall. (Skal legge til at jeg ble nr to i den andre runden. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.)

 Konklusjonen blir dere, at vi ikke må glemme at folk faktisk gjør slikt. Bowler altså.

~ av Trine den januar 17, 2010.

3 kommentar to “Godt vi ikke er like, dere”

  1. Haha, Trine. Kalles ikke det cosmic bowling?

  2. Hei. Hei. Hei. Jeg bowlet selv forrige uke. Vel og merke første gang siden 1995, men allikevel – jeg gjorde det! Bowling er fett. Close up there i hvert fall. Punktum.

  3. Jeg legger en knapp på bowling på wii. Det ER faktisk gøy! :)

Legg igjen en kommentar

 
