Till the bitter end

Husker jeg fortalte om den knallsaken jeg fikk her i høst? På jobb altså. Den svære hamburger shiiten. Vel. I dag fikk jeg en ny. Vi kjører scenario:

Desksjef: Ey! Fikk inn et kult tips. Er det noen fra nettet som har tid?
Jeg kjedet meg, og sier selvsagt; Jarra, hit me!
Desksjef: Jo, det er noen linjeryddere som går rundt med nissedrakter. Er i Rådeskogen. Ring han her og avtal å møte de. Blir kult bilde vettu.

Rådeskogen. Hakke snøøring på hvor det er. Får en ræva veibeskrivelse, setter meg i bilen og peiser oppover. Veibeskrivelsen var jo verre enn de jeg gir, og jeg er håpløs. Trust me. Etter tre telefoner og en skivebom kommer jeg meg innover i skauen. Møter en søppelbil, som selvfølgelig ikke gidder å passe seg slik at jeg må rygge hundre meter. Kanke fordra å rygge langt!
Så kommer de to nissene og skal vise vei – de var jo så klart på vei til en ny jobb som skulle gi meg kule bilder. Klabert, sier jeg og ber de kjøre foran å vise vei.

Vi kjører. Og vi kjører. Og vi kjører gjennom en gård. Og vi kjører. OG VI KJØRER, helt til jeg tenker; faen, er det her en set up? Blir jeg egentlig kidnappet? Og voldtatt? For her er det virkelig iiiingen som er. Eller vet om hvor er.

Så stopper de, går ut av bilen og sier; haha, her er det jo fint, ingen busker å skjære ned her – vi går litt innover. Så tok de med seg vanlig sag og motorsag og ba meg følge etter. Jeg tenker; den pennen her er sikkert lynskarp, tar’em lett om de prøver seg på noe.

Konklusjon: Bildet ble lame. Det var jo ingen busker som skulle ned. Jeg ble verken kidnappet eller voldtatt, men jeg lover – jeg hadde grunn til å tro det en liten stund der. Lille meg, liksom.

Desksjef er fullstendig klar over at jeg ikke tar noen av jobbene han deler ut i all fremtid. Det hjelper ikke å si du kunne jo bare ringt meg da, jeg hadde hjulpet deg jeg. Jeg hadde jo for pokker vært kidnappa. Vet ikke om du har hørt om det jeg, men de pleier ikke å få ringe en venn.

~ av Trine den desember 22, 2009.

3 kommentar to “Till the bitter end”

  1. Ha ha ha =) Det hadde i hvert fall blitt litt av en nyhetssak: Ung journalist kidnappet av nissen!

  2. Huff og huff. Glad jeg overlevde merker jeg! God jul, Stine :)

  3. Ha ha ha! Veldig så overbevist du på at nissen er hypp på å voldta her a?! Gi oss litt julespirit her a!!!!

Legg igjen en kommentar

 
