Hate to say I told myself so

Første gang jeg tittet på timeplanen tenkte jeg: shit. Hva skal jeg gjøre med all den fritiden jeg har? Opp til to dager fri i uka kan vel bli litt i overkant mye. Må jeg virkelig fikse meg jobb? Må jeg begynne å trene igjen? Kanskje det kan lønne seg å ta et fag ved siden av journalistikken? 

Jeg tok i. Var jo inne på tanken at – det blir vel sikkert mer oppgaver, omfattende sådan, med tanke på hvor mye fri vi har. Det gikk akkurat femten minutter av første forelesning med kultur- og underholdningsjournalistikk det, og så viste det seg at jeg hadde så rett, så rett. Fra og med tirsdag neste uke kan jeg bare vinke farvell til det sosiale liv. Med deadline omtrent annenhver dag ser jeg ikke for meg mye annet enn nerding, intervjuteknikker, pararelle kurs og mye, mye kaffe. Jeg har så klart glemt research, utskriving og gruppemøter. 

Nei, dette skal faktisk gå strålende. Det er tross alt morsommere å ha masse å gjøre enn å ikke ha noe å gjøre i det hele tatt. Så velkommen skal du være, kjære oppgave-bonanza.

~ av Trine den september 3, 2009.

Én kommentar to “Hate to say I told myself so”

  1. Veldig enig med deg der, Trinemor. Det skal bli et helvete, men et positivt helvete. Uten all den varmen og stuff.

Legg igjen en kommentar

 
