Harry Potters nye sjanse

For åtte år siden ble jeg ufrivillig dratt med på kino. Du vet, klassen skal finne på noe hyggelig. Man reiser til Oslo, går på museer og avslutter herligheten med å se Harry Potter. Den aller første filmen hvor alle skal bli bergtatt. 

Jeg derimot har aldri avskydd noe så mye som den filmen. Det er en mulighet for at jeg var i trassalderen og ikke skulle like noe av det jeg måtte gjøre på skolen, men den filmen var faktisk grusom. Ikke er jeg into science fiction, ei heller magi. Og det skal jo sies at den filmen var alt annet enn magisk. 

Siden dengang har jeg mislikt Harry Potter. Har ikke kunnet fatte og begripe hva folk finner interessant i den sære typen med de altfor runde brillene. (For jeg mener at ting kan bli altfor rundt.) Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har snudd meg oppgitt vekk fra en intens samtale om Galtvort og professor Dumbledore. Bøkene står i barneavdelingen, folkens. 

I går ble jeg overtalt til å se nok en Harry Potter film. La det være sagt at jeg ikke har sett et sekund siden, ei heller lest en setning om hva som har skjedd i de tre neste filmene. (For jeg trodde dette var den fjerde, noe som viste seg å være helt feil. Det var jo den sjette.) Med åpent sinn, popcorn og vann skulle jeg overbevises. Så kommer den triste delen; jeg ble jo imponert. Jeg tok meg selv i å synes at filmen faktisk var ganske bra. Kunne den ikke bare vært helt elendig? Så kunne jeg fortsatt å være den eneste i gjengen som hatet Harry Potter! Det skal også sies at den ene scenen var helt idiotisk, så den var ikke perfekt, tenk.

Prosjekt for høsten: Se alle Harry Potter filmene. Bortsett fra den første. Jeg gidder ikke gi den en ny sjanse.

~ av Trine den juli 28, 2009.

7 kommentar to “Harry Potters nye sjanse”

  1. les bøkene. filmene er bæsj i forhold!

  2. Åå, nå blei jeg stolt altså ^^

  3. Skjønner hva du går igjennom. Jeg gikk igjennom de to første filmene, og lo hånlig av alle som digga den lille spirrevippen med tryllestaven sin. (Jeg skal gi’re tryllestav jeg!) Hvorfor jeg fortsatte å følge med på serien, vites ikke, men jeg har tatt meg selv i å synes at kvaliteten stiger, film for film. Bra er det i hvert fall ikke.

  4. Jeg deler heller ikke den intense begeistringen for Harry Potter. Har lest den første boka og sett de to første filmene. Husnissen Dobby (?) er den mest irriterende filmskapningen jeg har sett. Han som var med i film nr. 2, i alle fall. Det gledet meg å høre at han dør senere i serien… (Ond, jah)

    Lot meg friste til å kjøpe film nr. 3 og 5 på salg her en dag, og synes nesten jeg må ha film nr. 4 også før jeg kan begynne å se dem. Rekkefølge skal det være.
    Ikke sett sekseren på kino, og det rekker jeg nok ikke heller. Gråter ikke over det. ;-)

  5. Å se på Harry Potter er som å spise fiskepølser!

  6. Eivind: Nope. Ain’t gonna happend!

    Una: Har ikke lidd fordi jeg har «gått glipp av» filmene, men nå kunne jeg godt tenkt meg å se hele serien, bortsett fra den første så klart.

    Haha, smink, well said!

  7. Hvorfor sitte å snakke om filmene når de ikke en gang kan sammenliknes med bøkene. Les bøkene hvis du har lyst til å bli imponert..!

Legg igjen en kommentar

 
