Søndagskos

Du herlige, herlige søndag. Takk for at du lot meg sove tilstrekkelig lenge til at jeg kunne stå opp, uthvilt og fin i formen. For at jeg kunne ligge å lese frem til magen rumlet så høyt at det overdøvet mine egne tanker. For at frokosten ble søndagsgod, til tross for at det ikke fantes en brødsmule i  huset. For at jeg kunne tusle rundt i en hullete jeans og med et bustehue, uten at noen brydde seg. For at Mc Dreamy alltid stiller opp, for at jeg kan drømme meg bort i en verden uten bekymringer og leve meg inn i skuespill. For at vannet er iskaldt, ibuxen virker akkurat når den skal og at dyna kan snikes med i sofaen. For at det øspøsregnet, og for at jeg slapp å gjøre annet enn å ligge å høre på det. 

For enkel, god middag og jordbær dyppet i sjokolade. For bekymringsløse timer med dagdrømming og god lesning.

For en herlig søndag, etter en herlig helg.

~ av Trine den juli 19, 2009.

Én kommentar to “Søndagskos”

  1. du er flink til å skrive

Legg igjen en kommentar

 
