Hvorfor sove når du kan være våken?

Sommesyndromet har virkelig satt seg i kroppen; jeg er trøtt og sliten, men jeg klarer ikke sove. Det vil si, jeg har ikke prøvd, nemlig fordi jeg syns det er helt meningsløst å skulle sove bort sumarnatta. I stedet spiser jeg gulrot med guacamole, leser bok, går tur med låne-bikja, rydder rommet, ser på solnedgangen og alle de nyttige tingene jeg bare  få gjort før jeg legger meg. 

Jeg tror kanskje dette bunner i mine regler for sommeren, hvor den ene er at man ikke skal legge seg før sola går ned. Hadde muligens vært et større problem om jeg bodde i nord, for nå har jo sola alt gått ned her for kvelden, men jeg har en innebygd klokke-something som sier at hei, klokka er jo ikke tolv engang, hva er det du tenker på? Men det er også derfor jeg sovnet på stranda i dag, sovnet på terrassen i sola i går og ikke sov noe særlig i natt. Så nå skal jeg spise enda mer guacamole, min nye livrett som jeg kunne levd på i ukesvis, og legger meg på terrassen og leser litt. 

Forresten burde regelen være – ikke legge seg før det blir mørkt. Ok. Jeg gjør den om til det.

~ av Trine den juli 1, 2009.

Legg igjen en kommentar

 
