Alkohol hjelper mot alt!

I går våknet jeg med hovne mandler. Siden jeg så og si aldri blir syk, regnet jeg med at det ville gå over i løpet av dagen, men det er jo klart – helgen nærmer seg og da blir det jo verre. Hei hurra. Sitter på jobb og drikker te, spiser halspastiller og koser meg med det hele. Derimot ramlet jeg over et litt annet råd mot hovne mandler:

«Hvis jeg har vodka/sprit i huset, blander jeg det 50/50 med vann i en skål. Så tar jeg en klut/gasklut og dypper det i denne røra. Vrenger så kluten slik at det ikke drypper og legger det rundt halsen. Utenpå har jeg et varmt skjerf både for å varme og for at det ikke skal lukte gedruncken alkoholiker av meg.

Det er bevist at alkohol har rensende effekt og at det eliminierer varme ( les: feber ). Så meningen med dette opplegget er at alkoholen skal trekke ut betennelsen og »roe ned» mandlene.
Kjenner du at kluten blir fort tørr, betyr det at virkningen er godt i gang! Gjenta prosessen ( dypp og vreng ).

Du kan gjerne sove med dette på.
Når jeg ikke er gravid, blander jeg det ikke med vann.»

Haha. Fantastisk! Hva skal man med urtete, honning og doc når man kan slenge litt alkohol rundt halsen?

~ av Trine den mai 21, 2009.

Legg igjen en kommentar

 
