The wisdom’s gone

I skrivende stundt sitter jeg med halve ansiktet mer eller mindre lammet. Men etter seks bedøvelser kan jeg kanskje ikke forvente annet. 

Våknet i dag og kjente at det var vondt å skulle åpne munnen. Kjipt. Stopper både spise- og snakkeetøyet litt. Men, tenkte jeg, visdomstanna mi vokser jo faktisk igjen – det må jo være at den irriterer tannkjøttet rundt. Likevel er det jo kjipt å ikke kunne spise noe særlig, så tannlegen måtte avlegges et besøk i ettermiddag. Som pappa sa, du får sikkert en bedøvende krem som jeg fikk når visdomstanna mi vokste. Og det trodde jeg også. Så dum går det går an å bli. 

I tannlegestolen konstanterte tannlegen ganske raskt at – jada, visdomstanna var grunnen til at tannkjøttet hadde blitt betent og jada – det var like så greit å få den ut MED EN GANG. Eh. Nå? Med en gang? Eh. Seriøst?

Du kan banne på at de resterende tre tennene har fått streng beskjed om å holde seg helt i ro. 

Seks sprøyter senere sitter jeg her med en tann mindre og venter på at suppa mi skal bli ferdig. Jeg aner en fin slankekur.

~ av Trine den mai 5, 2009.

6 kommentar to “The wisdom’s gone”

  1. HAHA, nå lo jeg høyt. Been there, almost done that. Kniz.

  2. Hvis det er en trøst, så har selv jeg kommet over etterdønningene som oppstår når en visdomstann brutalt og skrekkelig har blitt trukket ut av gapet. HANG IN THERE!

  3. Huff…føler med deg Trine..måtte trekke min kjære tann i vinterferien:S Du får spise smertestillende og ta deg en god kopp kakao:)

  4. Ah, deilig med symati :-) Jeg liker å bade i det. hiih.

    Skal sies at jeg har vært heldig med tanna – slankekuren ble kortvarig. Whoops.

    Åse, har du tatt tidlig sommerferie? ;-)

  5. hehe neida:P kommer på søndag..og da blir jeg for godt:P

  6. Ævævævævævævævævvvv!

Legg igjen en kommentar

 
