You just won’t believe it..

Jeg kan ikke skjønne annet enn at denne fredagen egentlig skulle vært den 13. Etter noen hektiske uker med mye skole og masse jobbing, sluttet vi tidligere enn forventet på skolen og jeg kunne rekke 12-toget. Drar med meg aprilutgaven av Spirit og setter meg ned, for å finne ut at toget en innstilt. Strømstans. «Buss er bestilt.» Etter en halvtime kom det 7 busser på rekke og rad, men kunne vi gå ombord og dra? Så klart ikke. NSB-folka i de flotte orange vestene skulle jo ha kontroll over situasjonen – planlegge litt hvordan dette skulle gå for seg. Kan jo ikke bare sende folk med bussen, de vet jo ikke hvor de skal! 

Etter tre kvarter ekstra venting klikker det for en bussjåfør (!), noe som ender i at han tar med seg et busslass og kjører. Akkurat DE lurer jeg på hvor ble av. Men vi andre? Nei, vi måtte vente litt til. Altså; det tar tid å finne ut av hvor de SYV forskjellige bussene skal hen – når toget står i VESTBY og venter. Man må ha hue til Mac Gyver for å finne ut av sånt – det skjønner jo du også. 

Halvannen time forsinket løper jeg til bilen, og finner ut at «hei, slo ikke av tåkelysa når jeg dro jeg.» Hurra! Strøm på bilen er jo ikke noe vits, har jo bensin. Må bare skyte inn at dette så klart var planlagt fra min side – som alt annet bør jo også batteriet på bilen lades helt ut sånn innimellom.De blir helt klart bedre når man gjør det. Så da var det ute av verden for en stund, får gjøre det igjen neste år!

~ av Trine den april 3, 2009.

Én kommentar to “You just won’t believe it..”

  1. Vet du hva? Venting er skikkelig bortkastet tid:P

Legg igjen en kommentar

 
