It’s times like these you learn to live again..

Sola har vist seg på skyfri himmel de siste dagene, og om og om igjen made my day. Hvor deilig er det ikke å våkne til solskinn? Vekk med ullundertøy, lue og boblejakke – frem med converse, tights og solbriller. I love it! I går ble det feiring, med årets første is.

img_3094
Siden vi spiste kuleis fra Deli måtte alle ha ispinnen i munn. SÅ KLART.

Men jeg tror vi ødela alt. Sola var i alle fall ikke oppe da jeg sto opp i dag. Overskyet og kaldt – hvor ble det av våren, solbriller og småsko? Sukk. 
Jeg vet ikke, men på en eller annen  måte påvirket det dagen min. Litt sola sin skyld og litt min negative holdning. Og jeg fatter ikke hvor den kom fra. Jeg pleier da ikke å ha en det! Jeg mente jeg var en positiv sjel. Og det har jeg absolutt tenkt til å fortsette med.

Det er bare noen dager som ikke når helt opp der. Man tar seg ekstra nær av ting, føler at man ikke oppnår noe – vender stadig tilbake til tankene om alt som skjedde, ikke skjedde, skulle skjedd og som du ville skulle skje. Alt du ikke rakk, skulle ha rukket, skulle ha gjort. Ting du ikke turte gjøre, og som du angrer på. Hvorfor døgnet ikke har flere timer, og ukene ekstra dager. Du føler at du ikke strekker til, ikke er verdt noe, ikke klarer noe. Du angrer. Du lover deg selv å aldri gjøre det igjen; gjøre det bedre neste gang. Tørre. Ville! Og gjennomføre. 

Min dag. Til ettertanke, nye mål og planer. Man er ikke sterk fordi man aldri faller, man er sterk fordi man reiser seg – om og om igjen. Right?

~ av Trine den mars 25, 2009.

Én kommentar to “It’s times like these you learn to live again..”

  1. Jeg vedder på at det var mangelen på strø på isen som ødela – alt annet var jo perfekt med den dagen! Maybe tomorrow will be more sunny. :)

Legg igjen en kommentar

 
