NSB is my new BFF

Jeg beklager for lite blogging i det siste. Det hele skyldes at jeg har gått på sparebluss og fant ut at SÅ mye random bullshit jeg kunne lirt av meg, hadde jeg ikke engang samvittighet til å rable ned. Lang setning. Og kanskje litt uvant meg, men anyway. You should be happy. 

Siden sist har jeg funnet ut at sparegrisene ikke har gjort så veldig mye ut av seg siden tidenes morgen. Jeg kjenner jeg er litt lei meg på deres vegne. Til og med Moss Bibliotek (eller, altså, nå sier jeg ikke at Moss er verdens navle og at biblioteket vårt burde vite ALT her i verden) kunne gi meg noen tips. Eller bøker, som jeg  var ute etter. Tipset var; Gå til banken. Godt tips, jeg har bare ikke fått tid enda. You know, so much to do – so litle time. 

Men jeg er jo tilbake på gamle trakter. Tilhenger av kollektivtransport veit du. Eller, tvunget, kan også være ordet. Uansett, here it goes: Togene som går fra Oslo fra 15.00 og utover kjøres med to togsett. Vi er jo hundrevis av duster som skal hjem. Jeg setter meg i det første togsettet, åpner macen og begynner på en oppgave. Så kommer stemmen jeg er mektig lei av og forteller meg at «grunnet tekniske problemer (ey, really?) får vi ikke koblet sammen togsettene. Dette vil si at dere som sitter i togsett nummer en (MEG) må gå ut av toget og over i det andre.» Hell yeah. Jeg var jo ikke alene om å skulle flytte meg. Og det fortest mulig. 

Det hele ender i folk som løper maraton for å komme først i kø, som dytter til deg så du ikke skal komme frem FØR de og som høylytt må få frem det ene standpunktet etter det andre om hvor ille det er. I dag var jeg faktisk ikke en av de. Jeg orket ikke.Tenkte selvfølgelig at «jeg trenger jo ikke klage her, hvem hører meg liksom, kan jo heller blogge om det senere og plage folk med enda mer togshit.» Unnskyld. Jeg burde opprette en blogg på hjemmesidene til NSB. Vet ikke om det hadde falt i god jord, men uansett. Ja, hvor ble jeg sittende? I den vogna man kan kjøpe mat, på gulvet i en liten krok mellom to seter. Heihå, for en togtur! Det skal sies at NSB var så elskverdige at de annonserte et tilbud over høytalerne om at alle kunne få kaffe og te i den siste vogna. Too bad at vi sto og satt som sild i tønne og ikke kom oss av flekken.

~ av Trine den mars 11, 2009.

2 kommentar to “NSB is my new BFF”

  1. hehe..høres ut som en skikkelig koselig togtur:P

  2. Uff, begynner å grue meg til jeg eventuelt må ta toget hver dag! Da kan vi isåfall klage i kor :) Det er vel en trøst? :P

Legg igjen en kommentar

 
