Life’s tough, get a helmet

«Særlig stor elgfare». For det første liker jeg ikke ordvalget, og for det andre kunne det godt kommet en elg når det skal være SÆRLIG stor fare for at nettopp det skal skje. Men så jeg noen elg a? Neida. Så klart gjorde jeg ikke det. Men jeg har fått en super beskrivelse på hva et elgtrekk er: «Nå på høsten ser jeg stadig vekk annonser for noe som kalles elgtrekk. Da dette ordet ikke er av de ordinære begynte jeg å fundere på hva dette kunne være. Er virkelig skogens konge blitt slik en pyse at den må ha på seg noe for å ikke fryse? Eller kan man kjøpe den faste ruten som den går til samme tiden år etter år? Kanskje er det en form for snørekjøring oppfunnet av en same som har blitt søring? Jeg håper ikke disse stolte dyra med pels har blitt like late som oss og må trekke til fjells. Er det slik at det brukes til å trekke døde dyr. Hvorfor ikke kalle det for det det er: en likbil.» Takk kjære jegersønn, for herlig tilbakemelding på hva et elgtrekk er. Now I know. 

Ellers har det vært tre herlige dager på Trysil. Jeg har:
– blitt medlem av hjelmklubben
– vært alt fra viseboms til president
– nesten fryst av meg både tær og fingre samt nese
– boblet i x-antall timer
– funnet ut at UNO ikke er mammas sterkeste side
– lært alle og enhver at underarmen er like lang som foten
– spist espaboller (nam)
– mista tekroken TO ganger, på rad
– ikke sett en elg

Nettopp lakket neglene med neglforsterker. Jeg kan ikke leve med negler som fliser seg.

~ av Trine den februar 18, 2009.

6 kommentar to “Life’s tough, get a helmet”

  1. Underarmen min er lengre enn foten min, bare sånn at det er sagt. Hva espaboller? Hva gjør man når man bobler i filmer? Tekrok? Her er det flere spørsmål enn svar.
    Gleder meg til fredag!

  2. Da er du ikke normal. Underarmen din er feil. Klag. Espaboller er boller fra Espa. Drit gode. Kathrine snakket om de en gang, hvis du husker. Namnamnam. Tekrok. Sånn som ser ut som en..krok. Og man har den under rumpa når man skal opp en bakke. Altså er det en heis. En krokheis. Haha. Krokheis.

  3. Triiine… Hva er espaboller for noe??

  4. Neimen hva er dette for noe. Vet ingen hva Espaboller er?! Hva skjer med verden.

    http://www.shell-espa.no/4.html

    http://www.dagbladet.no/2009/01/02/nyheter/bensinstasjon/innenriks/4227979/

  5. Jeg vet hva Espaboller er!! :D Stakk innom der når vi dro opp til Sjoa for å rafte! ;D Syntes det var litt oppskryt jeg da men… :P Smaker som helt vanlige Statoil sjokoladeboller eller noe.

  6. De er veldig gode, og jeg er kresen.

Legg igjen en kommentar

 
