Cookie?

Du vet når du sitter på toget og det dumper ned en narkoman tvers over deg? Det skjedde i alle fall med meg på vei hjem idag. Du kan jo tro at mannen ved siden av han var dødshappy når han sovnet SIKLENDE på skuldern hans. Jeg derimot var dødshappy. Ny favoritt podcast på gang; O-fag. Oh happy days. Togturen er igjen en hellig time. 

Men det beste var igrunn når toget stoppet i Moss og narkisen fortsatt sikla på skuldern til naboen sin. Jeg hadde jo ingen anelse på hvor han skulle, og tenkte å være litt barmhjertig og spørre, så han ikke dreit seg ut og satt på helt til Gøteborg. Så jeg dulta borti han, men flaks for både han og meg (fordi toget gikk idet jeg spurte) skulle han til Fredrikstad. Så kom kongesvaret: «Oi, nå sov jeg godt gitt. Du skjønner, jeg er baker og har jobbet hele natta. Er drittrøtt.» Hell yeah. Bakt hasjkaker da eller? Og spist restedeigen etterpå? Can’t blame you. Deig er kjempegodt.

~ av Trine den januar 26, 2009.

3 kommentar to “Cookie?”

  1. Jeg hadde en narkis som sov på meg fra Drammen til Bergen en gang. Imagine that. Der jeg sitter i min smekre militæruniform VEL vitende om at vakta mi begynner 07 30, og jeg sitter på nattoget. Herlige minner.

  2. Fantastisk Trine, fantastisk!
    Denne bloggen din har en evne til å lyse opp de gråeste dager. Jeg ler høyt!

  3. Veldig koselig å høre, Katrine :) Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

 
