Flashing news

Dette kommer ikke til å skje ofte. Jeg beveger meg inn på nytt territorie, nemlig forskning. Men ikke hvilken som helst forskning, åneida, du kommer til å bli hoppende glad. (Og kommer til å banne og sverte over at du bor i Norge)

FOR! Bor du i USA, har en kid som akkurat har fylt et halv år og sitter på 149 dollar er dette hva du skal gjøre; gentest den lille tassen, det kan komme til å lønne seg i det lange løp. Ikke er det så vanskelig heller; sutt på en bomullpinne og spytt den ut. Etter noen nervepirrende uker dumper svaret ned i postkassa – har ungen what it takes til å bli en toppidrettsutøver. Oh yeah. Snakker om banebrytende forskning! Så allerede som ettåring kan du begynne å planlegge fremtida. Er det virkelig nødvendig å sende ungen på barneidrett, eller skal man rett og slett skippe hele greia og sende den rett på spesialisering? Jeg kan ikke skjønne annet enn at miniminiminifotball kommer til å bli det nye der borte i uniten. En skal tross alt tidlig krøkes. Det er jo viktig å være tidlig ute.

Jeg vil påstå at det er derfor jeg aldri ble noen Trine Hattestad ei heller (Ka)trine Lunde. Foreldrene mine hadde tydeligevis verken pengene eller trua. Og det gikk jo utover meg. Det er alltid minstemann som taper!

~ av Trine den januar 13, 2009.

3 kommentar to “Flashing news”

  1. Er jeg minstemann?

  2. Nei. Ikke i denne sammenhengen. Ellers alltid.

  3. Dette leste jeg om i avisen. Spennende pop. vitenskap. Skulle ønske jeg ble testet selv, så kunne jeg brukt 15 år av livet mitt på noe annet enn fotball, eller kanskje ikke? Ta deg en runde på forskning.no, masse spennende lesning!

Legg igjen en kommentar

 
