Play, keyboard

Jeg fant en helt ny form for gatemusikanter igår. Du vet de irriterende tiggerne som sitter i Karl Johan og skal spille trekkspill for deg? De som ikke KAN spille trekkspill, men har lært seg glade jul og spiller den gladlig trettentusen ganger om dagen. I går ble jeg imponert. Eller, imponert er vel kanskje ikke helt det riktige ordet. Jeg mener ganske sterkt at jeg har funnet betydningen av ordet lat. En tigger i Karl Johan har altså byttet vekk trekkspillet med intet mindre enn et keyboard. Og du må jo ikke finne på å tro at han spiller på det selv, nei herregud, kunnskapen strekker seg ikke så langt. Derimot har han funnet frem til de allerede innspilte sangene på sin Casio (jeg mener selvfølgelig billigvarianten) og satt den på PLAY. Toner fra helvette. Og der satt han da, dritfornøyd og med koppen sin i hånda og prøvde å imponere. Jeg vet ikke om innlegget snakker for seg selv, eller om jeg virkelig må si at jeg ikke ble imponert. Annet enn over den latskapen dette menneske har utviklet. 

Sorry, mac. Jeg hakke fem flate til deg. Ikke et rødt øre. Ja, morna.

~ av Trine den januar 10, 2009.

2 kommentar to “Play, keyboard”

  1. Jeg digger bloggen, og jeg digger poengene dine :-D

    Kunne ikke vært mer enig. Her oppe i «nord» har de ikke avansert utover trekkspill, samt kopper fra narvesen til pengene sine. Noen har faktisk fått kakebokser og skoesker, men de hører til sjeldenhetene :-P

  2. Hihi :-) Sånt blir man glad av!

Legg igjen en kommentar

 
