Comforting sounds

Første søndag i advent. Har du tent lys? Jeg har skikkelig julefølelse. Drukket gløgg og søstern har satt på Peter Jöback med en eller annen julesang. Mamma lager jul på kjøkkenet, og jeg har vasket huset. Det blir nesten litt for mye av det gode. Men jul er kos, gløgg er godt og Peter Jöback har tross alt en herlig stemme. Det eneste som mangler er pepperkakebaking, men det får komme litt nærmere julaften. Det beste med å bake pepperkaker er tross alt å spise deigen. Jeg tror jeg aldri, eller i alle fall veldig sjelden, har spist noen av pepperkakene vi har laget. Deigen er jo så mye bedre! Men jeg har hørt snakk om kromkaker og sandkaker, og dèt gleder jeg meg til!

Søndager er deilige. Man kan sove så lenge man vil, tusle rundt i pysjen til langt på dag og bare kose seg. Med mindre man må vaske huset selvfølgelig. Men jeg har fått gjort masse annet også; lest, funnet frem gamle bilder som skal rammes inn og hengt opp noen andre. (Jeg har ikke tatt ut bildene jeg skulle ha gjort for en evighet siden.. jeg har gitt opp det prosjektet, så nå blir det kun de jeg har allerede.) Og ikke minst har jeg fått vite hva jeg får i julegave av mormor og farmor; Oasis konsertbillett! Herligherlig. Som sagt er søndager deilige. Har vel egentlig funnet ut at jeg stort sett er glad i alle dager, syns jeg sier i tide og utide at det er en herlig dag.

Uken ser ganske lovende ut. Imorgen skal vi i borgarting lagmannsrett med skolen, forsøk på drap. Tirsdag er det fri, men levering av oppgave og time hos idrettsklinikken. Onsdag er det skole og julebord, torsdag er det fri og julebord. Fredag er det siste skoledag før eksamen og helg – frihelg! Og imorgen er det 1. desember. Ny uke, ny måned og nye muligheter. Og hvem liker ikke det?

~ av Trine den november 30, 2008.

2 kommentar to “Comforting sounds”

  1. Uka som kommer blir digg! Rent bortsett fra jobbelørdagen jeg har i vente. Men nonetheless, jeg gleder meg til uka jeg og! Og julebordet på onsdag blir jo ikke noe annet enn knall.

  2. Jeg er så glad jeg ikke skal jobbe til helgen. Happyface. Onsdag blir legendarisk. Bare vent!

Legg igjen en kommentar

 
