Sweet sunday

Søster har øvelseskjørt idag. Jeg satt i baksetet og lo. Kjempegøy! 1. og 2.gir idag, blinklys og det hele. Flink var hun, selvom det ble et par bråstopp, og litt kengurukjøring. Men det hører jo med. Det rare var når jeg skulle prøve å forklare henne hvordan man kjører igang, balansen mellom clutch og brems og gass. Jeg husket ikke engang hvilket ben jeg har på hvilken pedal – måtte liksom tenke meg skikkelig godt om før jeg fant det ut. Det er rart, men man kan det liksom så godt, det går helt automatisk, så å skulle forklare og lære det bort var litt vanskelig. Men jeg tror jeg ble ganske god til slutt, jeg vant i alle fall over pappa sin forklaring.

Søndager er herlige. Sov til jeg våknet (dvs UTEN vekkerklokke), spiste god frokost med pappa, leste avisen, drakk te. Satt foran peisen og så på skirenn på tv, før vi skulle ut og øvelseskjøre. Mamma kom hjem og maste om middag, for hun skulle tross alt «komme hjem til middag» og regnet med at den var ferdig når hun kom. Hvilket den ikke var. Nå er det fotballkavalkade, ellerno på tv. Og hvis jeg hører riktig lager mamma vafler. Det er jeg ikke lei meg for.

Imorgen skal jeg i retten. Å høre på, heldigvis. Så skal jeg skrive referat. Kan jo bli spennende, virker som en litt kul sak i alle fall, så jeg håper jo på at noe uventet skal skje. Litt action. Så vi får se, har du lyst til å storme tingretten i Oslo i morgen, så ikke tvil – do it!

Imens syns jeg du skal laste ned Kings Of Leon – Closer, Coldplay – Lost. Og mens du er igang kan du vurdere Tilly and the Wall – Beat Controll og Kaiser Chiefs – Never Miss a Beat, just for fun. Kos deg videre, det er søndag jo!

~ av Trine den november 16, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
