Pancakes

Jeg har laget pannekaker. Himmelsk godt! Med blåbær, selvfølgelig. Men det finnes bare en pannekakekonge – og jeg slo han nok ikke. Uansett, her er oppskriften; 2 egg, 1 stor kopp mel, 2 store kopper melk og litt salt. Også må de stekes. Det lukter litt godt stekt her. Men brannalarmen gikk ikke, da!

041108-002

Nå er det Grease! Sofie og Kai Thomas må til finalen – stem stem stem!

~ av Trine den november 5, 2008.

8 kommentar to “Pancakes”

  1. Lurer på om du ikke refererer til meg som denne såkalte ‘kongen’ :P

    Forøvrig må du ikke være så ‘ca’ på målene, kjære deg ;) Altså; 2 egg, 3 dl melk, 2 dl siktet hvetemel, 1 spiseskje sukker, 1 kvart teskje salt og 1 spisesje med margarin ;)

    Og bare vent, du skal få smake mine og! :P

    Og ja, jeg har fulgt oppfordringen din om å kommentere på bloggen ;)

  2. Jeg liker å være litt ca, det er så greit. Slipper man å hente fram litermål osv :-P Og sukker? Man skal da ha sukker OPPÅ pannekakene, Fredrik. Og margarin? Du lager amerikanske pannekaker, du. Sender du en pannekake i posten?

  3. Vel, sukker smakssetter pannekakene litt, kjære deg ;)
    Vel, margarin eller smør, du velger selv :P
    Jeg bruker begge deler, avhengig av hva jeg har for hånden. Lager gode pannekaker, tynne og fine, og svært lite brent :P
    Men joda, skal alltids klare å sende noen. Men jeg garanterer ikke for smaken når de kommer frem ;)

  4. Jeg er ikke dummere enn at jeg vet at margarin er smør din idiot ;-P So shut up! Jeg eelsker kalde pannekaker, so bring it oon!

  5. Ca. en halv desiliter med sukker må til for at det skal bli noe særlig.

  6. Fra ei lita teskje har vi beveget oss over til drøye desilitern. Jeg har ikke så mye som en sukkerprikk (?) oppi. Sukkeret skal oppå.

  7. Jeg lagde jaggu pannekaker til Grease-finalen jeg også! Enig med Trine, røra lages veldig ca. (eller «på slump», som jeg liker å kalle det), og sukkeret skal definitivt oppå pannekaka. Men helst blåbær!

  8. Sukker i pannekakene, blåbær på pannekakene ;)

Legg igjen en kommentar

 
