The desperate kingdom of Love

Som sagt; Jeg elsker tirsdager. One Tree Hill står til nedlastning (84% atm) og Grey’s Anatomy begynner om tre timer. Ikke nok med det har jeg tjent litt penger (mer enn 50kr på skopuss og helt lovlig) og prikken over i’en; Mamma disket opp med lettsalta torsk, noe jeg har ønska meg i flere måneder. Det smakte himmelsk – rett og slett! Dessuten kom det en hyggelig kunde innom meg med en sjokoladejulenisse og sa «her har du en forsmak på jula». Hvor hyggelig er ikke det! Fant forresten ut at det er når jeg er på jobb at jeg får en herlig julefølelse. Og egentlig generelt at det er mørkt. Jeg vet ikke hva det er med meg som gjør at mørket gir meg julefølelse. Hadde tatt seg ut om jeg bodde i Tromsø. Men en ting er jeg imot enda – og det er julesanger. Det blir litt i tidligste laget.

Alle serier handler om kjærlighet, i en eller annen slags form. I One Tree Hill er jo det store spørsmålet hva Peyton har gjort med han dustete filmfyren som joina i siste episode, noe som sikkert gjør at hun og Lucas ikke gifter seg. Brooke må bli sammen med Owen. De andre har det jo fint. I Grey’s heier jeg på McDreamy og Meredith, som seriøst må ta seg sammen og slutte å være den største vinglekjerringa etter you-know-who. I det virkelige liv har vi Jeanett. «Er det noe nytt med gutta a? Skjedde det noe i helga?» Det er alltid noe på gang. Hun har stort sett møtt noen. Uten at jeg drar konklusjoner om at hun verken er løs eller desperat, for det er hun ikke. Tror jeg.. Neidaa. (Du er så søt så) Men sånn er det. Møter man noen man ikke har sett på en stund er gjerne det andre spørsmålet etter «hvordan har du det» – «hvordan står det til med kjærleika».

Vi er altfor opptatt av gutter. Både på en positiv og negativ måte. Jentekvelder som ender opp i diskusjon av gutter er legendariske. Her får dere både terningkast og hva som verre er. Hvem har fin kropp, hvem rota med hvem forrig helg og hvem er kjæresteemne. Hvem sender meldinger med hvem, og hva betyr de..sånn egentlig. Det er vi kanskje best på, å tolke meldinger og utsagn. Det er jo klart at det ligger noe mer bak det, ikke sant? Vi kommer vel aldri til å bli helt kloke på dere, ei heller omvent. Men uansett kommer vi ikke til å klare oss uten.

~ av Trine den november 4, 2008.

Legg igjen en kommentar

 
